Express yourself

Ibland kan det vara svårt att ställa sig rätt fråga.

Inte:

Tycker jag om honom?

Inte ens:

Tycker han om mig?

Utan:

Är det här vi har tillräckligt för mig?

Ännu svårare kan det vara att svara ärligt på den sista frågan.

När svaret på den första är ‘JA!‘.

Även om svaret på den andra är ‘Kanske, lite, på sätt och vis‘.

Men allra svårast är ändå att ta konsekvenserna av och handla i enlighet med ett ärligt svar på den sista frågan.

Särskilt när svaret på den första är ‘JA!.

Nu har jag ändå insett att det ärliga svaret på den sista frågan är ‘Nej‘.

Och även om jag inte uttryckt det i konkreta ordalag har jag agerat i linje med att jag behöver mer än vi har nu.

Något som jag uttryckt i ord tidigare.

Jag vet inte vad det kommer att betyda.

Risken är nog tyvärr stor att rubriken på det här inlägget kunde varit ‘Tusen bitar‘.

Fast det är ju viktigt att jag uttrycker, åtminstone för mig själv, vad det är jag vill ha och inte nöjer mig med något mindre.

6 thoughts on “Express yourself

Kommentera

