Sweet dreams (are made of this)

I morse när jag vaknade på riktigt var jag överraskad över att jag fortfarande hade huvudvärk.

Jag hade ju varit uppe tidigare och tagit två huvudvärkstabletter.

Men när jag började tänka igenom hur det gått till…

…insåg jag att jag nog bara drömt att jag gjort det.

Jag tar till exempel aldrig två tabletter på samma gång.

Och jag suger absolut inte på dem, som jag gjort i drömmen, utan försöker svälja utan att ens låta dem nudda tungan.

Jag vet inte riktigt varför jag gör så, men så är det.

Nu har jag iallafall förberett för diskning och ätit frukost och mår hyfsat.

Strax ska jag dricka kaffe och efter det tänker jag att jag kommer att må toppen.

Utan en endaste huvudvärkstablett.

Hur mår ni i dag?

4 thoughts on “Sweet dreams (are made of this)

  1. ”Just i dag är jag stark…”
    Men kanske inte på samma sätt som låten handlar om?
    Dagens pass på motionscykeln och på yogamattan beskrivs bäst med just ordet ”stark”! Kanske var den trevliga lunchen på Café Mums med bloggkompis bästa uppladdningen?

  2. Trist med huvudvärk!!
    Tur att man inte blir drabbad av det så ofta. Men jag dricker visserligen en oansenlig mängd kaffe varje dag. Det kanske funkar förebyggande.

Kommentera

