Red red wine

Dagens låttitel var liksom given.

Det var nämligen vad som motiverade mig hela dagen.

Fick mig upp ur sängen, in i duschen, till återvinningsstationen, några vändor ner i källaren, fram med dammsugaren och till Cajsa Warg.

Att jag i kväll skulle få ha en soffkväll med trevligt sällskap, rött vin och goda ostar och annat.

Och det blev precis så mysigt som jag hoppats.

Att Johanna dessutom förbarmade sig och tog med sig alla farliga rester hem var bara en bonus.

För vem vet, kanske blir det nästa vecka som jag hittar motivationen att sköta ätandet.

Just nu känner jag mig iallafall stark nog att klara vad som helst.

Rött vin och trevligt sällskap kan ha den effekten.

  

6 thoughts on “Red red wine

  1. Tant Augusta – Det var det.❤
    I will not keep calm… – Det hoppas jag med.🙂
    Mrs E – Jag ska göra mitt bästa, jag bekämpar novemberkänslorna genom att planera in lite roliga saker, som ett besök i Göteborg.🙂

  2. Tack för en toppenkväll, Katarina! Det var precis som jag behövde.
    Sen så vete tusan om ett besök i Göteborg är bästa sättet att bekämpa novemberkänslorna..😮 Om det nu inte är så att du tänkt på temat: ”Tjohoooo, tänk vad gött livet är ändå att jag bor i Stockholm och slipper vara i den här bedrövliga regn-från-alla-håll-och-kanter-jäkla-stan där folk inte kan köra bil och defintivit inte har vett att släppa av andra från spårvagnen innan man själv går på.”
    Å andra sidan kanske du inte kommer dit, om du åker med SJ finns ju en överhängande risk att tåget inte kan köra om det är löv på spåren eller något sådant oväntat. 😉

  3. Johanna – Tack själv, det var precis vad jag behövde också.🙂 Och det är ju sällskapet snarare än staden jag är ute efter, jag har trevligt sällskap på tåget också så det gör inget om det går lite långsamt.😉

Kommentera

