It’s Oh So Quiet

Jag borde vara nöjd.

Jag har fått på vinterhjul och bytt torkarblad på bilen, varit på banken, hängt med Malin och Ronnie och deras barn, sorterat alla papper som akut behövde sorteras och städat badrummet.

Inte dåligt för en latmask som jag.

Men samtidigt har jag ätit allt jag kommit över hela dagen.

Det är som om det är det enda sättet att tysta de elaka rösterna i mitt huvud.

Att hela tiden stoppa något i munnen.

Så jag är inte nöjd med mig själv.

Inte är det tyst i huvudet heller.

Om något är de elakare än någonsin.

Fast nu är jag proppmätt så drömmen om absolut tystnad får förbli ouppfylld.

4 thoughts on “It’s Oh So Quiet

  1. Här är också en som ibland har perioder när att äta tolkas som det enda rätta. Oftast är jag trött och borde gå och lägga mig, men det är jag för trött för att förstå..?

    Och dina låt-rubriker, I love them!
    Börjar alltid att nynna när jag surfar in hos dig, så tack!
    Stor kram!

  2. förstår dig. jag är också tröstätare.
    håller med fru f ovan att det är så kul med dina inlägg efter sångtitlar. du gör det jättebra. och vilken häftig idé.

  3. Men elaka röster?!?! Ut med dem! Varför är så många så elaka mot sig själva? Det är bra och nödvändigt med ett samvete men borde inte samvetet rimligen kräva att man är snäll mot sig själv och säger snälla saker till sig själv? Man kan ju sätta stopp för fel vänner och enerigtjuvar men man kan ju träna upp att ge sig själv beröm och kärleksfulla ord också.

  4. Fru Fransson – För att vara två smarta donnor är vi ganska korkade ibland, va? Kul att du gillar låttitlarna.🙂
    Bella – Vad roligt att ni gillar det, vi får se hur länge jag klarar att hålla på.🙂
    Linda – Jag försöker jobba med det där men ibland är det svårt.🙂

Kommentera

