Ain’t that a kick in the head

I dag blir det nog inga bilder på mig.

Inte för att det är något direkt fel på hur jag ser ut i dag.

Förutom att jag längtar som en dåre till frisörbesöket nästa vecka.

Men i dag är det sista arbetsdagen på veckan vilket betyder ledig klädsel.

Vilket i sin tur betyder mina nya favoritjeans.

Till det blå blus och blå kofta.

Ni har sett det förut, om jag säger så.

Och det här var kanske världshistoriens mest ointressanta blogginlägg.

Jag skulle förstås kunna berätta att min tumme — äntligen — känns mycket bättre.

Den går fortfarande inte att böja fullt men den gör iallafall inte ont hela tiden längre, bara när jag gör vissa rörelser.

Dessutom fick jag veta att en av mina vänner fått ena armen avsparkad av en häst.

Ja, benen i armen har gått av alltså, armen sitter så vitt jag förstår fortfarande kvar på kroppen.

Men hon är nyopererad och en ny operation väntar i morgon.

Så då känns ju en problematisk tumme som en fis i rymden.

Hon i sin tur är glad att hon inte blev sparkad i huvudet.

Allting är verkligen relativt.

3 thoughts on “Ain’t that a kick in the head

  1. Åsa – Det var igen en sån där upplevelse där jag tänkte att den aldrig skulle bli bättre och så plötsligt en morgon så var den bättre. Väldigt konstigt.🙂
    Mrs E – Tack, det har faktiskt fått mig lite mer inspirerad.🙂

Kommentera

