Time after time

Det finns vissa saker som jag önskar att jag kunde göra en gång för alla.

Som att städa.

Eller betala räkningar.

Men som jag ändå måste göra om och om och om igen.

I kväll såg jag iallafall till att månadens räkningar gått i väg till betalning.

Och det var ju bra, antar jag.

Jag har strukit lite också och sorterat undan strumpor.

Det var väl också bra.

Dock har jag inte satt igång med att sortera och sätta in papper i pärmar än.

Dels kommer det att vara ett riktigt hästjobb, dels är jag så otroligt trött.

Det är den här förbaskade vintertiden.

Jag är äckligt morgonpigg och otäckt kvällstrött.

Jag känner mig inte alls som mig själv.

Men det går väl över.

Troligen redan i morgon bitti då jag måste upp tidigt och tvätta håret.

Det kanske är bäst att jag går och lägger mig.

De där osorterade papperen lär ju inte springa sin väg.

4 thoughts on “Time after time

  1. Sortera papper är verkligen ett hästjobb… hua. Själv höll jag på i en hel eftermiddag/kväll/natt när jag gjorde en storrensning i samband med att jag flyttade upp hit. Hade dock lite rödvin och TV’n som sällskap, då gick det lättare.

  2. Skaffa autogiro på allt som går. Släng räkningarna som kommer när de är betalda. Du kan se på internetbanken när och om de är betalda. Behöver man en kopia går det bra att ringa och få en. Utnyttja RUT och njut av ditt nystädade hem…. Mohahaha är jag ett orakel eller? Jag gör allt ovanstående utom RUT… För jag njuter fortfarande av att städa min lilla lägenhet.

  3. Johanna – Jag är snart klar nu. Om jag låtsas att påsen med mer papper i klädkammaren inte finns…
    Tant Augusta – När jag har renoverat blir det städhjälp. Om jag inte lyckats med någon slags extrem Feng Shui.
    Cissi – Du har så rätt! Och jag har några stycken som jag iallafall ska ordna så att jag får som e-faktura.🙂

Kommentera

