I can see clearly now

Nu ser jag inte bara golvet i klädkammaren, jag kan även se golvet i källarförrådet.

Allt tack vare Malin och Ronnie som kom hit med släpkärra och hjälpte mig få iväg saker till soptippen.

Det känns ju bra.

Att ha fått undan en surdeg och att ha så fina vänner.

Men bortsett från det fortsätter mitt otursstim.

Provade en kofta i kväll som jag köpte i går.

För ganska många pengar.

Och fastnade med ett armband — som jag verkligen inte trodde det gick att fastna med — vilket åstadkom ett så stort hål att koftan är helt förstörd.

Det värsta är att jag inte ens blir upprörd över det, som om jag liksom inte förväntar mig något annat än att allt ska gå åt pipan.

Det är förresten rätt åt mig för jag behövde verkligen inte en till kofta.

6 thoughts on “I can see clearly now

  1. Kolla med Royal Kemtvätt på Östermalmstorg om de inte kan laga hålet. De har tidigare haft en väldigt duktig sömmerska som stoppar hål i stickat nästan osynligt. Om fin-samt dyr- kan det vara värt att fråga.

  2. Håller med Maria! Det går att laga stickat om man är duktig. Min mamma har fixat många av mina tunna koftor nästintill osynligt. (tyvärr är jag själv inte av samma kaliber, annars hade jag erbjudit mig att fixa det åt dig…)

  3. Christine – Tack.🙂
    Maria J – Tack för tipset. Mamma har erbjudit sig att göra ett försök och hon är fenomenal, och mycket prisvärd så jag testar det först.😉
    Johanna – Mamma har som sagt lovat att försöka och om någon fixar det så är det hon. Men tack.🙂

  4. Mrs E – Det tror jag hon gör, men jag har liksom tappat smaken för den där koftan i vilket fall som helst. Hoppas mamma gillar den och vill ha den.🙂

Kommentera

