A whiter shade of pale

Jag känner mig väldigt blek om nosen i dag.

Särskilt inombords.

Till råga på allt upptäckte jag — först när jag var framme på jobbet förstås — att anledningen till att en gammal favorittröja låg undanlagd i klädkammaren var att den inte bara hade en fläck utan ett litet hål.

Så nu vill jag helst bara åka hem och dra täcket över huvudet.

Det får nog bli en eremithelg; sörja sakernas tillstånd, samla krafter och gå vidare med nytt mod nästa helg.

För även om jag erkänner mig besegrad av livet i dag ger jag inte upp utan gör upp planer för att komma igen.

Det kanske vore bättre om jag gav upp hoppet helt och hållet, en gång för alla?

Då skulle jag ju slippa den här känslomässiga berg- och dalbanan.

Men för mig vore det samma som att ge upp hoppet om livet självt och av olika anledningar kan jag inte tillåta mig själv det än.

  

8 thoughts on “A whiter shade of pale

  1. Dessa j-la skitdagar! Tur att du har roligheter inplanerade, så kan du ägna denna helg i snälla sköna kläder, en bra bok och god choklad?
    Stor kram på dig!
    (när jag skriver ”kram PÅ dig” , så är den lite mer innerlig och rejäl)

  2. Jag önskar dig en fin helg. Du skriver så man tror att man får en aning fast man egentligen inte har det. Sträck på dig och var stolt över dig själv du fantastiska kvinna!

  3. Cissi – Just i dag känns det inte så, men tack.❤
    Fru Fransson – Tack. Har en del måsten och ska försöka undvika chokladen, även om det inte gick så bra i kväll.🙂 Kram på dig.❤
    Morelia – Jag har inte heller någon aning.😉 Hoppas du också får en fin helg.❤

Kommentera

