Krama dig

Det blir lite konstigt med veckor som börjar så intensivt att det känns som om det borde vara helg redan på onsdagen.

Så kändes det för mig i morse; jag kände mig färdig med den här arbetsveckan och ville ha en mysig hemmadag.

Så vad gör man när man är less på att vara uppsträckt i affärsmässig klädsel och helst bara skulle vilja kramas hela dagen?

Jag valde en av mina allra mysigaste koftor och mjuka färger, lite som en klädernas motsvarighet till en varm kram.

Skjortan är visserligen vit och det beror till viss del på att jag nu knappt vill röra — stöka till — min nyorganiserade klädkammare och den hängde framme för att strykas.

Och en viss eftergift får jag ju göra till att jag faktiskt ska vara på kontoret.

Jag försöker mig på att ha byxorna lite tufft uppvikta; det gillar jag det verkligen på andra men känner mig jättekonstig när jag har det själv.

För övrigt var det någon som påstod att jag såg somrig ut eftersom jag har ljusrosa på mig.

Då vill jag bara påpeka att om det är någon månad man ska ha rosa så är det i oktober.

Och själv tänker jag ha det året runt och alltid, om jag så blir 107 år gammal.

8 thoughts on “Krama dig

  1. Alltså jag gillar hela din stil med smycken, kläder, skor, ja allt. Och det är ju alldeles ännu bättre att klä in sig själv i en kram, det ska jag komma i håg!

    Kram på dig!

  2. Uppvikta byxor överlåter jag åt andra🙂 men en rosa härlig tröja kan aldrig bli fel! Tyvärr har jag ganska exakt noll sådana i min garderob😦. Men nu har jag börjar slita ut jobbgarderoben jag köpte för två år sedan så det börjar, oh hemska tanke, bli dags för nya klädinköp. Och då kanske en rosa tröja kan slinka med.

  3. Cissi – Nu är det bara torsdag och fredag kvar så är vi där!❤
    I mitt huvud – Tack, vad snäll du är.🙂
    Fru Fransson – Ibland måste man krama sig själv; mentalt och med mysiga kläder eller filtar. Om några helger kommer jag till Linköping igen, kanske kan vi ses och kramas lite då.❤
    Tant Augusta – Jag vill gå och shoppa med dig! Även om vi bara går till Filippa K.😉

  4. Men då tar vi en shoppingtur snart. Ska bara lösa diverse problem med läckande rör i källaren och annat kul som sker just nu… Dessvärre kunde Filippa inte leverera sist (första gången det händer) men kanske är sortimentet lite uppdaterat om ett tag igen.

Kommentera

