Vai vai vai

Hur smart är det att välja en samlingsplatta på italienska som morgonmusik om man bestämt sig för att använda en av låttitlarna som bloggrubrik?

Jag får helt enkelt välja den jag kan stava till.

Men vad jag förstår betyder ‘vai’ gå och det går ju bra nu.

Gästrummet är på god väg att bli iordningställt, åtminstone så att det är förberett för att målas, få nytt golv och bokhyllor och bli bibliotek.

I kväll är det styrelsemöte men innan helgen räknar jag med att ha fått ordning i klädkammaren.

Vilket betyder att vardagsrummet också kommer att vara återställt.

Nu måste jag bara hitta en välutrustad karl.

Ja, en med borrmaskin alltså.

Jag försökte använda en sån där krok som man bara limmar fast till att hänga upp en grej i klädkammaren.

Det gick inte så bra, om man tänker sig att definitionen på bra är att kroken sitter kvar på väggen.

Så nu måste det borras.

Och jag har ingen borrmaskin.

Men jag är klädd för framgång i dag; jag ska presentera en poster för den europeiska ledningsgruppen.

Så jag måste ‘vai vai vai’ nu, för det vill man ju inte komma för sent till.

  

8 thoughts on “Vai vai vai

  1. Jag …har en (eller ja faktisk flera) borrmaskiner.
    En stor slagborr kanske? Bara att hämta, står i förrådet.

  2. Cissi – Tack.🙂
    I mitt huvud – En fin dröm att ha.😉
    Ronnie – Jag skulle helst låna hela dig, du är ju bäst på sånt här och jag är typ inte bäst, kanske till och med lite farlig utrustad med en stor slagborr.🙂
    About Alice – Det gick så där, det var ju ingen strukturerad presentation så jag kände kanske att jag inte fick sagt det jag hade velat säga, men jag tror det som helhet gick bra. Tack för omtanken.🙂
    I will not keep calm… – Precis! Rent generellt är jag rädd för för kraftfulla verktyg och stora hästar. Jag känner inte att jag har full kontroll över dem och vet därför liksom inte vad de ska ta sig för.😉

  3. Visst. Hur bråttom är det.
    Kanske ngn gång nästa vecka?
    Något mer som behövs fixas? Läckande kranar? Eluttag som är lösa? Stopp i avloppet? Toalett som står och rinner? Ja eller vad det nu kan vara, så får du säga till så löser jag det.

  4. Ronnie – Det är inte bråttom men det vore verkligen toppen om du hade möjlighet att hjälpa mig med några saker; borra och sätta upp en krok och få upp brandvarnare. Jag bjuder på middag på valfri restaurang.❤

Kommentera

