Stronger

I dag har jag helt själv flyttat på ett gediget ekskrivbord.

Jag vill inte påstå att jag som en förvuxen Pippi lyfte det på raka armar över huvudet.

Men jag har meddelst några trasor som hjälpmedel flyttat det några meter och vridit det ett kvarts varv.

Får jag bara den rätta motivationen kan jag åstadkomma en hel del.

Fast i morgon ska jag göra två saker som jag är lite nervös inför.

Men hur skraj jag än känner mig så tänker jag göra det.

För oddsen att någotdera av de sakerna kommer att döda mig är mycket små.

Och det som inte dödar en gör en starkare, är det inte så?

Det här med att rensa, organisera, möblera om och att ha sällskap här hemma gör mig iallafall både gladare och starkare.

  

2 thoughts on “Stronger

Kommentera

