Satisfaction

På många sätt har den här helgen varit mycket tillfredsställande.

Trevligt umgänge, roligheter och vila.

Fint väder också.

Allt man kan önska av en helg.

Däremot tycks jag inte kunna tillfredsställa min mage.

Eller om det är hjärnan eller hjärtat, vem vet.

Jag är iallafall sugen på att äta något precis hela tiden.

Min senaste last är rostat surdegsbröd med den där honungen jag köpte av en granne.

Jag som trodde att jag inte ens tyckte om honung.

Det blir väl till att hålla tummarna för att det är någon slags dunderhonung.

Lite magiska krafter skulle ju också kunna vara tillfredsställande.

För att inte säga välbehövliga.

Speciellt när jag tar nya friska tag med viktväktandet i morgon.

2 thoughts on “Satisfaction

Kommentera

