Blue Monday

Nej, den här måndagen har inte varit värre än någon annan.

Lite bättre än många andra faktiskt.

Trots möten från start till slut av arbetsdagen.

Vädret har varit fint och jag fick en halv kanelbulle till eftermiddagskaffet.

Sånt piggar ju upp.

Men det är ändå måndag och jag är klädd i blått från topp till tå.

Alltså en blå måndag.

Förutom nagellacket som jag köpte i Linköping.

Det är precis så där snyggt grått som jag hoppades.

Och hade jag inte varit lite trött och stressad i morse hade det nog varit en grå måndag.

Men det finns det ju ingen låt som heter så det var väl tur att jag inte hade tid att tänka ut en grå klädsel.

  

4 thoughts on “Blue Monday

  1. Fru Fransson – Chinchilly från Essie. Bilden kanske inte här helt rättvisande vad det gäller färgen. Men den är snygg och lite av den typen av grå färg som slår åt lite olika håll beroende på ljuset. Jag målade två lager och det täckte bra och blev blankt och snyggt. Förutom där jag fick lakansvävstryck.🙂

Kommentera

