On the road again

Jag befinner mig i ett hotellrum i Linköping.

I går plockade jag upp Spader Madame och I will not keep calm… vid Karlberg station och tillsammans drog vi ett tjugotal mil söderut i min bil.

Väl framme vid hotellet fick vissa sina rum medan vissa fick parkera bilen i ett trångt och läskigt garage.

Men det gjorde detsamma för samtliga promenerade ner på stan tillsammans i ett fantastiskt väder.

Jag kände igen mig från när jag bodde här men det mesta var ändå förändrat.

Vi hamnade på ett fik som inte ens fanns på min tid där fyra till härliga bloggbrudar anslöt.

Jag ska länka till dem sedan när jag är hemma och sitter vid datorn.

Vi hade iallafall jättetrevligt; vi åt och drack gott och samtalsämnena tog aldrig slut.

Från två på eftermiddagen till runt midnatt umgicks vi.

Med något mindre avbrott.

Jag till exempel smet i väg för att shoppa lite.

Det måste man göra när man är utomlands.

Till kvällens höjdpunkter hörde Spader Madames jordgubbsdrink som var så stor att alla fick vara med och dela.

Och när jag råkade tugga i mig en chilibit som nästan gav mig andnöd.

Samt alla glada skratt förstås.

Men nu måste jag ta mig ur sängen och sätta fart; jag har en frukostdejt om 45 minuter.

Det är alltid onödigt varmt på hotellrum, i min mening, men hotellfrukost är en verkligt bra uppfinning.

  

10 thoughts on “On the road again

  1. så bra att ni hade kul på er bloggträff.
    jag var på en och det var gräsligt. kan ha blivit så för att det var för många olika typer av kvinnor. och antalet var nog för stort, kanske trettio pers. och som jag inte kände så väl. så det ska nog mycket till innan jag går på en igen.

  2. Tant Augusta – Det är alltid härligt att ha roligt.
    Åsa – Ja, det var ett bra gäng.
    Mrs E – Det blev verkligen bra.
    Fru Fransson – Visste hade vi! Det var så roligt att få träffa dig.
    I will not keep calm… – Ja, det gjorde vi bra!
    * – Vad tråkigt att det blev så för din del. Min rekommendation är att du ordnar din egen bloggträff med bara några stycken bloggare som du känner samhörighet med. Eller följer med på någon av våra; vi är jättesnälla och roliga.🙂

  3. Det VAR faktiskt lite av en höjdpunkt, även om jag vill poängtera att jag skrattar med och inte åt dig:-)

    Jättejättekul att få träffa dig, jag hoppas det blir fler bloggträffar!

  4. Smultron – Det var fint att återse Linköping, även om det var mycket som var annorlunda.🙂
    Mia – Mmm. Med mig, ja.🙂 Och jag håller med; jättekul att träffa dig med, hoppas det blir snart igen.🙂

Kommentera

