Jag vill vara din ängel

Det är mycket musik just nu.

Jag tittar hellre på VH-1 (en musikvideokanal som fortfarande visar musikvideos) eller surfar runt på Spotify nu än tittar på vanlig tv.

Och jag sjunger med för full hals till radion i bilen på väg till och från jobbet.

Då är det förstås ofta någon låt som fastnar och ligger kvar och spelar i huvudet hela dagen.

Eftersom vi sitter i kontorslandskap spelar ingen musik på arbetstid, inte så någon annan hör iallafall.

Om det inte är fredag eftermiddag, då brukar vi ibland släppa musiken lös.

Men i vilket fall som helst så är det Ted Gärdestads ‘Jag ska fånga en ängel’ som dröjer sig kvar i dag.

Det passar kanske bra för ikväll ska jag ut och busa lite.

Som vanligt är det flickan på bilden som är med i berättelsen.

Och blusen var nystruken när jag gick hemifrån.

6 thoughts on “Jag vill vara din ängel

  1. Köra bil med hög musik man kan skrika med i är ju ett underbart sätt att starta dagen på. Oftast samåker jag och maken och då lyssnas det tråkigt nog på P3 men idag hade vi varsin bil och jag lyssnade på en samlingsskiva med CHER och sjöng med för kung och fosterland.

  2. Linda – Tack, jag var egentligen inte på jakt. Fast om någon ängel skulle råka dimpa ner vore han välkommen.🙂
    Mrs E – Cher är en mycket bra sing-along-artist! Nu kom jag på flera bra låtar med henne som gärna fick dyka upp när jag sitter i bilen.🙂

  3. Musik är väldigt viktigt för mig också. Så det där med att det fastnar låtar vet jag precis hur det är. Imorse när jag vaknade hade jag John Lennon sjungande Woman i mitt huvud. Varför har jag inte en aning om. Men det är en bra låt så det var helt OK. 🙂

Kommentera

