Just när jag var redo att sälja bilen

Det här med att åka iväg med bilen en söndag…

I mina kvarter är det verkligen ingen bra ide att komma hem vid femtiden en söndag.

Åtminstone inte om man vill stå parkerad över natten.

I dag var vi säkert tjugo stycken som snurrade runt i kvarteren i en desperat jakt efter en laglig plats.

Jag svängde till och med över till Solna!

Efter mer än fyrtio minuters letande ville jag bara hitta någonstans att stanna.

Så att jag kunde lägga upp bilen till försäljning på Blocket.
Mot omedelbar avhämtning.

Och då fick jag plötsligt en plats.

Det kanske är det så i livet.

Ibland måste man ge upp och sjunka till botten för att det ska vända.

4 thoughts on “Just när jag var redo att sälja bilen

  1. Bedrövliga kvarter det där, ur parkeringssynpunkt alltså. Hur är läget på garagefronten, finns det något tillgängligt? För det var verkligen värt varenda öre när vi bodde i stan.

  2. Tant Augusta – Där sa du något! Det finns inget i min prisklass precis häromkring men jag ska kolla upp ett som ligger på behagligt promenadavstånd.🙂
    I will not keep calm… – Ha ha ha, nej, Solna är helt ok. Jag menade bara att det är ett tecken på desperation när man börjar söka p-plats i en helt annan kommun.🙂
    About Alice – Bra idé. Eller en uppblåsbar bil kanske?🙂

Kommentera

