I förorten har man lustiga hattar

Jag har verkligen gjort allt jag hade planerat i dag.

Eller snarare i går eftersom klockan är så pass mycket nu att det redan är söndag.

Jag shoppade det jag hade tänkt, vare sig mer eller mindre, jag fick umgås med Malin och jag köpte kräftor.

Kräftorna tog jag sedan med mig och åkte ut till förorten.

Där var det kräftskiva komplett med kulörta lyktor, lustiga hattar och snapsvisor.

Mina kräftor visade sig vara magnifikt stora och goda så jag åt fler än jag trodde att jag skulle.

Så nu har jag såna där små skärsår på fingrarna som man, eller iallafall jag, får av att skala kräftor.

Men det var det värt, för det hade ju inte varit någon kräftskiva om jag inte ätit just kräftor.

Nu måste jag gå och lägga mig; i morgon ska jag på barnkalas igen.

Utan lustiga hattar.

Tror jag.

  

Kommentera

