Plus och minus

Plus:

  • Träffade en gammal klasskamrat i lördags. Hon flyttade till Skåne efter sjuan och jag tror inte vi setts sedan dess. Nu bor hon i Mölndal så vi lär väl inte ses dagligen men jag hoppas verkligen det blir lite mer frekvent än tidigare.
  • Fick på kvällen spontanbesök och gick ut och åt med min kusin Marie från Örnsköldsvik och hennes sambo. Vi hade väl inte setts på över tre år tror jag. Hon och jag alltså, honom hade jag aldrig träffat förut.
  • I dag var jag ute på Ingarö och firade brorsdöttrarnas födelsedag. God mat, trevligt sällskap och helt fantastiskt väder. Vi satt faktiskt ute hela tiden.
  • Jag har köpt ett blått nagellack och det visade sig vara ett sånt som täcker redan efter ett lager vilket är ett stort plus. I nagellackssammanhang alltså, i det stora hela har det väl mindre betydelse men lite bra iallafall.

Minus:

  • Jag har gjort av med alldeles för mycket pengar den här helgen.
  • Jag har ätit alldeles för mycket och fel den här helgen.
  • Jag lyckades ha sönder en av mina favoritmuggar när jag diskade.
  • Jag har ingen strömkabel till datorn och känner mig följdaktligen ensam och isolerad.

Egentligen överväger plusen men jag känner mig ändå fortfarande blå.

Det är därför det nya nagellacket passar så bra.

  

4 thoughts on “Plus och minus

  1. Morelia – Ja, det var väldigt irriterande. Med muggen alltså.
    EvaH – Tack, det är lite mer grönt i tonen i verkligheten.
    I will not keep calm… – Bilden blev inte helt rättvisande men jag gillar det verkligen.

Kommentera

