Regnigt, randigt och kurvigt

Nu blir väl folk sura men jag tycker det känns mysigt med en grå och regnig dag.

Äntligen kunde jag ta på mig min svart-vitrandiga klänning från Lindex utan att vara rädd för att dö av värmeslag.

Den framhäver visserligen alla mina kurvor — både de önskvärda och de mindre attraktiva — men jag älskar den.

Den är skön som ett nattlinne, har perfekt längd och det är något mycket tilldragande, åtminstone för mig, med de distinkta ränderna.

I dag kompletterar jag den med en lite somrigare, korallröd kofta men jag ser fram emot att ha den med mer vintriga kavajer och koftor också.

Ett typiskt bra köp, som dessutom kostade under 500 kronor.

Egentligen ville jag ha mina lackloafers till, men jag hittade inga rena steps så det får bli nästa gång.

  

5 thoughts on “Regnigt, randigt och kurvigt

  1. men så rätt! en ska klä sig som en vill. du är tjusig. jag är också kurvig om man säger så, men bryr mig inte längre. klär mig också som du i åtsittande mjuka kläder. och som du säger, en kan känna sig snygg och vacker iallfall trots ”felkurvorna”. vi har kommit långt, eller hur, när vi klär oss som vi vill. så jag säger heja, heja, fortsätt så. Och gårdagens outfit var urläcker. heja, heja!

  2. * – Tack. Heja, heja själv.🙂
    Åsa – Jag var lite orolig när jag köpte den för den gick bara upp till L i storlek, men jag tycker den fungerar. Kurvorna blir lite extra överdrivna / tydliga på bild än vad jag upplever att de är i verkligheten.🙂

Kommentera

