Fast tummen gör fortfarande ont

Det är bättre i dag.

Vädret var visserligen risigt i morse och blev ännu värre framåt lunchen.

Men jag hade ett bra jobbmöte på förmiddagen.

Och närmaste kollegan var tillbaka.

Vi nyttjade lunchen till att titta på kakel och trägolv och sånt.

Vilket är ett viktigt steg för att jag ska komma igång med min renovering.

Under eftermiddagen lyckades jag både få en hel del gjort jobbmässigt och ha ett mycket bra telefonsamtal.

Och nu är himlen blå och solen skiner.

Jag känner mig nöjd och glad.

Fast tummen gör fortfarande ont.

Det gör den.

Det hela är mycket mystiskt för jag har ingen aning om vad jag har gjort som gjorde att den blev skadad.

Men skadad är den.

Det är allt en väldig tur att jag inte behöver ta mig fram på händerna.

Eller jobbar med att manuellt öppna burkar.

För det hade då rakt inte gått.

Som det är nu klarar jag mig dock ganska bra.

Jag har ju många armband att välja mellan och behöver inte ha just det där som kräver en kry tumme för att kunna knäppas.

2 thoughts on “Fast tummen gör fortfarande ont

Kommentera

