En riktig måndagsmorgon

I dag är det nog allt måndag i kvadrat.

Redan när jag vaknade hade jag en olustig känsla i kroppen.

Så där att jag hade lite ont i själen och bara ytandades.

Men jag tog mig samman och gav mig ändå i väg mot jobbet.

Då var plötsligt vägar avstängda för genomfart.

Och jag hamnade helt galet.

Blev tvungen att köra en mycket dum och mycket lång omväg. Onödigt dum och onödigt lång faktiskt.

Mitt bland en massa bilister som inte kom i gång förrän fem minuter (kan  möjligen vara en liten överdrift) efter att det blivit grönt.

När jag väl kom fram till kontoret så visade sig favoritkollegan vara hemma med en man-cold.

Och jag har faktiskt ont i tummen.

Jätteont i tummen har jag.

Så ont att jag inte kunde sätta på mig ett av mina armband eftersom det har ett lås som måste hanteras av just den tummen.

Det är alltså väldigt, väldigt, väldigt synd om mig.

Och nu när vi har etablerat det så får jag väl ta mig i kragen.

Tänka att nu kan väl den här dagen ändå bara bli bättre.

För jag har faktiskt en kul grej på gång i kväll.

Det är bra att ha kul grejer inplanerade en måndagskväll.

Andra kvällar också förstås, men det kan ju behövas extra mycket en måndagskväll.

3 thoughts on “En riktig måndagsmorgon

Kommentera

