Söndagstankar

I dag har jag promenerat och fikat med min kusin.

Det är så skönt att träffa någon som man bara kan vara sig själv med.

Som man inte känner att man behöver visa hur smart, rolig, omtänksam eller allmänbildad man är.

Som man inte behöver låtsas vara självsäker inför.

Någon till vilken man kan säga:

Kolla vilka coola skor jag köpt och tror du att jag någonsin kommer att träffa någon att bli kär i som kommer att bli kär i mig?

Som svarar, vare sig han verkligen tror på det eller inte, utan betänketid:

Jättecoola! Och det är klart att du kommer.

Det är precis vad iallafall jag behöver ibland.

Det behövde jag i dag.

Universum skickar mig budskap om att jag borde ändra på någonting i mitt liv som jag inte känner mig redo att ändra.

Medan jag brottas med de tankarna och försöker göra mig redo behöver jag värme och trygghet.

Och tydligen att äta alldeles för mycket.

Vilket bara är ytterligare ett tecken — att jag har det här behovet av att äta fel och för mycket — på att jag behöver göra en förändring.

Men ibland vill man absolut inte göra det man borde. Eller hur?

Kommentera

