Knappen är oi

Det är väl bara norrlänningar som kommer att förstå den där rubriken.

Men jag kom och tänka på den raden, från en dikt på ångermanländska, när jag strök ett par byxor i morse.

Då såg jag nämligen att reservknapparna — inte mindre än tre stycken sådana — fortfarande satt kvar i byxan.

Trots att de är flera år gamla och har tvättats oräkneliga gånger.

Nu har jag iallafall klippt bort dem.

Så då ökade väl risken för att någon knapp ska bli oi under dagen och försvinna.

Fast jag räknar ändå kallt med att få någon fläck på min nytvättade, nystrukna skjorta under lunchen och bli tvungen att byta kläder innan kvällens utgång.

Nya skor har jag också och trots förebyggande insatser med Compeed tror jag inte jag törs välja dem som dansskor i kväll.

I övrigt bara bra, enligt kollegan är jag söt i dag och det beror väl på att jag känner mig glad.

 


(Nej, jag ser inte så glad ut på bilden, men jag är glad, jag lovar!)

3 thoughts on “Knappen är oi

Kommentera

