Som på den gamla dåliga tiden

I går kväll satt jag och arbetade.

Till sent.

Så som jag brukade göra förut.

Det kändes inte jobbigt, det var faktiskt roligt.

Men samtidigt vill jag inte ha det så igen.

Att jobbet nästan blir mitt liv.

Jag vill jobba för att leva.

Inte leva för att jobba.

One thought on “Som på den gamla dåliga tiden

  1. känner som du, man skall jobba för att leva inte tvärt om. JAg har också blivit betydligt bättre på att gå hem i tid. Ibland behövs en längre dag och då funkar ju det med.

Kommentera

