Före och efter

Det är faktiskt en ganska ovanlig situation även för mig; det här med att jag frivilligt klipper ner naglarna.

Förut ville jag alltid ha dem i princip så långa som det bara gick.

Och liksom håret kan mina naglar bli ganska långa.

Men då brukade en nedklippning ganska snart bli framtvingad av att någon nagel gick av.

Och jag har något av ett tvångsbeteende att jag inte kan ha olika längd på naglarna så om en går av klipper jag ner alla.

Men de senaste två åren har de egentligen inte blivit särskilt långa utan skivat sig och haft sig.

Det är först nu som de börjat återfå sin gamla kvalitet och tenderar att växa till sig.

Fast nu har jag börjat gilla lite häftigare färger på nagellack och det tycker jag gör sig bäst på lite kortare naglar.

Iallafall på mig själv.

Plus att det är mycket lättare att knappa snabbt på tangentbordet med lite kortare naglar.

Men visst känns fingertopparna lite nakna och utsatta just nu när de är nyexponerade.

 
Ju kortare naglar desto mörkare nagellack!

5 thoughts on “Före och efter

  1. I will not keep calm… – Ha ha ha; jag antar att allting är relativt. Och de når bara precis ut till fingertoppen nu.🙂
    Fru Fransson – Faktum är att jag tror att nagellack har magiska egenskaper, det kan få naglar att se snyggare ut än de egentligen är och kan göra en på bra humör.🙂

  2. korta naglar?? jag tycker dom är långa! mina är sköra, så naglar över fingerbädden är inte att tänka på. tycker dock att naglar som ser ut som förr, alltså som dina, är snygga. jämfört med dom där fyrkantigt avklippta naglarna många har idag.

  3. Görel – Jag kan tycka att det är lite olika vad som passar bäst, beroende på naglarnas egen form i övrigt. Har man minsta tendens till spadformade naglar tycker jag det är snyggare med en lätt avrundad form. Annars kan jag tycka att rakt avklippta naglar är riktigt snyggt. Men om jag har så fastnar jag liksom med hörnen på naglarna. Så jag väljer att följa fingertoppens form.🙂

Kommentera

