Bordeaux, bordeaux

Jag känner höstvibbar.

På ett bra sätt.

Jag vill ha koftor.

Jag vill ha riktiga skor.

Och strumpor i skorna.

Jag vill ha mörkare färger.

Jag vill ha mörkblått.

Det senaste är något otippat.

Jag har inte haft en dragning till mörkblått sedan gymnasiet.

Men nu plötsligt är det oemotståndligt.

Och jag känner en lust till bordeaux.

Jag har beställt en låda vin från nämnda region.

Hälften av flaskorna är inte mina.

Men sex flaskor bordeauxvin är ändå en ytterst otippad hemklickning från min sida.

Desto mer tippat är att jag beställt ett par skor i samma färg.

Och att jag nyss, efter en rejäl nedklippning, målade naglarna med bordeauxfärgat nagellack.

Ju kortare naglar, desto mörkare nagellack.

Det känns bra att jag faktiskt tog tag i att fixa till naglarna.

Jag hade egentligen tänkt göra det i helgen men då hanns det inte med.

I dag tycks det inte finnas några gränser för min produktivitet.

Jag har haft en riktigt bra dag på jobbet också.

Mitt enda problem nu är att jag är kissnödig.

Och naglarna är inte torra nog än för ett toalettbesök; byxor måste knäppas upp och dras ner med mera, sånt som lätt pajar nymålat nagellack.

Än så länge är det ingen panik och knipövningar är bara nyttigt i min ålder.

En riktig toppenmåndag.

2 thoughts on “Bordeaux, bordeaux

  1. Jag vill också ha mörkblått och vinrött. Men allra helst drömmer jag om de röda lite högre mockasinerna från Blankens… De är ju såååå fina.
    Önskar att jag någon gång behövde ”klippa ner” mina naglar. De går av innan de har blivit för långa.

Kommentera

