Free your mind and the rest will follow

Det är många som pratar om attraktionslagen och att ‘det blir som du tänker’.

Jag vet inte riktigt om jag tror på det där.

Visst tror jag att en positiv attityd kan bidra till ett gynnsamt händelseförlopp i olika sammanhang.

Om inte annat mår man säkert bättre och har roligare under resans gång.

Men jag skulle inte vilja dra för stora växlar på de där teorierna.

Trots det försöker jag allt med det där jag också.

I stort och smått.

Till exempel tycker jag ju egentligen inte att det är så roligt att laga mat bara till mig själv.

Så jag försöker föreställa mig att jag är som den sensuella och njutningsfulla Nigella Lawson.

Som nyss när jag förberedde en av mina favoriträtter till mig själv; ugnsrostad sötpotatis.

När jag skurit den i lagom stora bitar, kryddat generöst med salt, svartpeppar och chili och hällt över lite olivolja blandade om alltihopa med fingrarna försökte jag tänka saker som:

Mmm, jag känner redan med fingertopparna när jag blandar dessa vackra kopparfärgade klyftor med den grönskimrande olivoljan och de smakförhöjande kryddorna hur ljuvligt de kommer att smaka mot tungan.

Men det slutar ändå alltid med att jag tänker saker som:

Uuää, vad äckligt det känns att få olja och kryddor på fingrarna och under naglarna. Om det inte blev så gott skulle jag aldrig göra det här.

Och ja, jag antar att jag skulle kunna blanda med hjälp av några skedar istället för med händerna.

Men dels så är ju min diskmaskin trasig och dels så vill jag ju vara som Nigella.

Så jag fortsätter försöka.

  

6 thoughts on “Free your mind and the rest will follow

  1. Hahaha du är ju för rolig. Vem vill inte vara som Nigella i köket?! Jagatoppar mina potatisar i en påse, skvätter i olja och kryddor och sen är det bara gojsa runt utan att bli kladdig och inte ha något att diska!😉 Inte så Nigella men vem gillar egentligen att bli kladdig?!

Kommentera

