Fysiskt närvarande!

Jodå, jag lyckades se till att vara på jobbet i normal tid.

Men jag kan inte påstå att själen egentligen vill vara här.

Själen vill mysa hemma i soffan, se på film och äta dåligheter.

Gärna i sällskap med någon som inbjuder till hångel.

Men hyran måste betalas och därför måste jobbet skötas.

Tur att det iallafall är fredag och ledig klädsel tillåten.

Bekväma jeans,mjuk kofta och — äntligen dags igen — en sjal i glassiga färger får mig att känna mig gosig och gullig.

  

5 thoughts on “Fysiskt närvarande!

  1. läcker är du! med det där med dåligheter (äta) och hångel i soffan pågår mest till helgerna. i veckorna är man för trött på kvällarna. så ikväll… smäller det…

  2. Görel – Åh, lyckos dig. Det är på tok för lite hångel i mitt liv numera.🙂
    I will not keep calm… – Men det är ju fortfarande för varmt för tjocka tröjor! Tack.❤
    Singel i förorten – Tack, man kan luras med färg.🙂 Och soffönskan är väl lite av ett fredagsfenomen kanske. Plus vädret…
    About Alice – Men varför är det så? Himla olämpligt ibland ju.🙂

Kommentera

