Spegla dig i mig

Vad är det med mig och t-shirts egentligen?

Jag tycks inte kunna motstå dem.

Fast det var inte sant, jag har lyckats motstå t-shirts med coola Star Wars- och Marvel Comicsmotiv.

Men de såg jag förstås på nätet, jag har bättre motståndskraft då.

För beställer man på nätet måste man ju ändå vänta innan man får grejerna.

Det är något med det där att hålla någonting i handen och veta att den kan bli min (bara min*!) på en gång.

Men i vilket fall som helst blev det en t-shirt i dag — en med en stor silverblank ruta på — och en ‘nästan kavaj’.

Den ser ut som en kavaj men är skön som en kofta.

Perfekt för en gråmulen och regnig dag.

* Det här begäret efter materiella saker som är ‘bara mina’ grundar sig säkert på något freudianskt sätt i ett behov av något helt annat.

Kommentera

