Oops, I did it again (and again and again and…)

Jag vet inte varför jag är vaken redan, jag har varit vaken ganska länge också.

Eller egentligen vet jag ju visst varför jag inte kan sova; alldeles för mycket att tänka på.

Känslan av att det är dags att fatta ett beslut som jag inte vill fatta men som jag börjar tro är det enda rätta.

Och när jag ändå inte kan sova tänker jag att jag väl lika gärna kan stiga upp och göra mig i ordning.

Så jag gör det jag alltid gör.

Jag plockar upp telefonen.

Och blir distraherad av små röda ‘nyhetsindikationer’; kollar Facebook, Instagram, Wordfeud och så vidare.

Stänger telefonen och lägger undan den.

Och inser att jag inte kollade det som var själva anledningen till att jag satte på den: vädret.

För att planera dagens klädsel ville jag se vad det ska bli för väder.

Så där gör jag hela tiden.

Det ska förresten regna här i dag.

Det tycker jag känns passande.

Men jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig.

Jag får väl gosa in mig i täcket en liten stund till och fundera på det.

3 thoughts on “Oops, I did it again (and again and again and…)

  1. Kom du på nåt bra att ha på dig till slut? Här regnar det och jag vill ha varma, mjuka, snälla kläder. Passar då bra att kidsen är sjuka så jag får ha vad jag vill utan att det känns konstigt.🙂

  2. Japp, första höstliknande dagen för i år. Lämpligt när det är 1 september antar jag. Jag jobbar hemma förmiddag och i eftermiddag ska jag på kurs med två övernattningar = dags att tänka över packningen. Hade planerat bara kortärmade toppar men antar att det är läge att komplettera med något varmare också.

  3. Yllet – Jag vet inte hur bra det var men det fungerade. Varma, mjuka, snälla kläder låter skönt, hoppas du fick en fin dag med kidsen, trots att de är sjuka.🙂
    Tant Augusta – En del av mig älskar att tiden för kavajer och koftor är inne, det gör det så mycket enklare att klä sig tycker jag. Och en kavaj eller kofta kan ju alltid tas av ifall det skulle bli sånt väder. Hoppas det blir en bra kurs.🙂

Kommentera

