Så var jag pank och fågelfri igen

Söndagen är snart till ända och det känns helt ok.

I dag har jag tagit det lugnt, pysslat hemma och läst.

Och sett över månadens räkningar.

Så nu är jag pank och fågelfri igen.

Fast egentligen är jag väl knappast vare sig pank eller fågelfri.

Men det är någonting med att se hur mycket pengar som kommer att försvinna från mina konton — även om det är helt enligt plan — som får mig att känna mig pank.

Men det känns skönt också.

Att känna att jag gjort rätt för mig och betalat allt jag är skyldig.

För den här månaden iallafall.

I morgon tänkte jag belasta kreditkortet med nya utgifter igen.

Kommentera

