Världens halaste näsa

Någon frågade varför jag tyckte att jag behövde linser.

Frågan är befogad för jag har inget emot att ha glasögon.

Jag tycker till och med att det är snyggt med glasögon.

Men…

När jag gör vissa saker då jag blir varm får jag världens halaste näsa.

Och visst kan jag hålla på och peta upp glasögonen när jag är ute och promenerar.

Men jag skulle gärna slippa hålla på och fippla med sånt när jag kommer igång med Friskis&Svettis.

Och när jag, som i går, har händerna fulla med olika otympliga kassar är det inte ens möjligt att rätta till brillerna.

Då ser jag ut så här mest hela tiden, och håll med om att hela poängen med att ha glasögon liksom går förlorad då:

6 thoughts on “Världens halaste näsa

  1. nä, där nere gör dom ingen nytta. mer än att dom ger dig ett coolt utseende. näshalkan känns igen, men inte konstigt alls. näsan ser ut som en holmenkollenbacke, så därför åker glasögonen ner. krokarna därbak tycks inte förhindra raset.

  2. Hörni… Mannen är i optikbranchen och han bestrider era teorier ang hala näsor. Enligt honom (och mina studier) är det bågen som inte passar riktigt. Skalmarna sitter inte tillräckligt bra, det i kombo med obra Nässtöd är förödande för alla näsor… Imma och regn är värre problem där linser funkar bättre.

  3. Görel – Nej, problemet med krokarna bakom öronen är att om de böjer till dem så mycket att de klarar att motverka näshalkan så gör de ont!
    I mitt huvud – Om de inte går sönder vill säga. Har jag förstått av en bloggkompis som plötsligt blev enögd pga en trasig lins.😉
    EvaH – Precis! Mycket irriterande.🙂
    Åsa – Jag ska genast gå och läxa upp min optiker.😉 (Nej, det ska jag inte, hon är för gullig, jag kan bara inte bli arg på henne.)

Kommentera

