Från andra sidan jorden

I dag har jag klänning på mig.

Den har jag beställt från andra sidan jorden.

Från New Zealand närmare bestämt.

Jag är glad att klänningen och sommaren kom hit ungefär samtidigt.

För det är allt en riktig sommarklänning.

Jag har lockigt hår också i dag.

Men det har jag gjort helt själv, här hemma.

Genom att blöta håret lite och snurra ihop det i en knut på huvudet.

Det fungerar helt magiskt på mitt hår numera, riktigt fina lockar blir det.

Ett tag.

Men jag tyckte lite buslockigt passade ihop med klänningen och ‘Casual Friday’.

  
  

8 thoughts on “Från andra sidan jorden

  1. gillar din klädstil! leggings och en klänning är så snyggt och bekvämt. klär mig själv så året om, fast på vintern har jag strumpor och kofta till.
    håret är ocskå snyggt. ”självlockigt” är smart.

  2. Tjusigt!
    Tack för din hjälp. Hoppas att det inte blev alltför stökigt för dig att komma till jobbet efter vår träff vid cityterminalen. Pa

  3. Fraidi – Tack.🙂
    Görel – Tack. Det blir strumpor och kofta för mig med när det blir lite kallare.🙂
    Singel i förorten – Tack. Jag är så glad att klänningen faktiskt såg ut precis som jag tänkt mig och därför passade ihop med det jag planerat.🙂
    EvaH – Visst är det! Fast nu när det är så varmt förblir inte håret lockigt särskilt länge, även om jag försöker spraya.🙂
    I will not keep calm… – Absolut. Så fort du sparat ut håret till min längd.😉
    Mrs E – Tack. Jag är jätteglad för klänningen.🙂
    Pa – Du valde rätt dag så det var inga problme alls. Kram.

Kommentera

