Det var ölens fel

Jag övervägde att ta högklackat i går.

I ett försök att se lite läckrare ut.

Men foten var ju fortfarande inte helt bra så jag tog ett par platta sandaler.

Och det var tur för vi promenerade ju ändå en hel del.

Mellan ölen.

Nu drack jag visserligen bara två öl men jag tänker skylla på ölen ändå.

För jag lyckades förstås vricka till foten igen i går.

När jag skulle kliva i en taxi för att åka hem.

Så i dag har jag gympadojor igen.

Jag känner mig lite som en tant som försöker se ut som en tonåring.

Men jag är inte alls så sur som jag ser ut på bilden.

Tvärtom är jag på riktigt bra humör.

Jag älskar det här vädret och jag älskar när jag får träffa sköna människor och göra roliga saker.

En ond fot får samma betydelse som en fis i rymden när livet i övrigt är så kul.

  

6 thoughts on “Det var ölens fel

  1. Håller med I will, Mer grönt till dej! :o) och det där med foten – sånt tar tid. Var rädd om dej/den! /EvaH

  2. Har du något fotledsskydd? Jag är ju expert på att stuka fötter och det är rätt bra att ha ett sånt med sig ifall att man vrickar/stukar igen, förhindrar svullnad och ger stöd. Finns skydd som inte tar mycket plats (tror jag har ett sånt här: http://www.trbutiken.se/elastiskt-fotledsbandage-p-124-c-107.aspx). Balansplatta är också väldigt bra för att stärka foten – har du väl råkat ut för en ordentlig stukning kommer det att komma fler om du inte stärker upp fotleden. Gympaskor är oavsett stukningar eller ej mina favoritskor. Alltid. Och är de så snygga som dina så är det ju bara kul att få använda dem!

  3. I will not keep calm… – Tack. Jag älskar den där tunikan även om jag kallar den min påskäggstunika, för att jag tycker att jag ser ut som ett påskägg i den.🙂
    EvaH – Tack, för komplimangen och omtanken.🙂
    Tant Augusta – Jag kanske borde gå till Acne och köpa ett par svindyra gympadojjor? Förtjänar man det när man har gjort illa foten?😉
    Åsa – Tack.🙂
    Karin – Vad roligt att du gillar skorna, det är inget märkvärdigt, bara ett par Skechers men just Skechers storlekar och läst passar mig jättebra. Tack för tipset om skyddet, ska kolla in det.

Kommentera

