Coolt men kallare än man kan tro

Det är härligt väder nu.

Soligt, blå himmel – sånt där ‘jag vill inte sitta inne på kontor och jobba’-väder

Så när kollegan och jag både fått iväg en del kritiska grejer bestämde vi oss för att äta lunch ute.

Nedcabbat till vår favoritrestaurang vid vattnet och en skön stund i solen.

Precis vad vi behövde för att orka fortsätta med årets mest frustrerande arbetsuppgifter på eftermiddagen.

Sedan efter jobbet träffade jag en gammal vän och testade Urban Delis takterass på Sveavägen.

Verkligen häftigt; högt upp över alla taken, fantastisk utsikt.

Dock väldigt mycket folk och lång kö till att få handla. Hela tiden.

Och så högt ljud att det inte var det lättaste att fatta vad vi egentligen hade att välja mellan.

Men det gjorde inte så mycket, upplevelsen var det viktiga.

Vi stannade dock inte så länge, de platser vi lyckades hitta var ganska skuggiga och det var blåsigt och kallare än man kunde tro där uppe på toppen.

Så vi gick vidare.

Vi hamnade till slut på Taverna Brillo.

Det var sådär. Vår servitör var jättekonstig.

Men sällskapet var ju det viktiga och jag är jättenöjd med min kväll.

Och med att ha upplevt den där takterrassen innan det blir ännu kallare.

Kommentera

