Margaritas ante porcos

Så jag var hos frisören i går.

I min mening nödvändigt och värt varenda krona.
Och ganska många kronor kostar det.

Men tror ni att någon endaste en på jobbet kommenterat mitt hår i dag?

Nix.

Till slut sa jag, lite uppfordrande, till min kollega: Jag var hos frisören i går.

Varpå han snällt och lydigt svarade: Ja, vad snygg du är i håret!

Det får duga.

Jag är iallafall nöjd.

Egentligen är ju poängen med färgningen att ingen ska se att det är färgat.

Iallafall den här gången.

Nästa gång kanske vi gör något mer dramatiskt, mer rött, inför den riktiga hösten.

Men nu ville vi behålla känslan av sommarblekt hår.

  

4 thoughts on “Margaritas ante porcos

  1. Det är samma här. Maria såg att jag varit till frisören och mamma. Men INGEN annan. Ingen har överhuvudtaget sett att jag blekt den 5 cm långa utväxten och klippt nacken… Jag tror vi nojjar alldeles för mycket själva vilket alla göra och därför hinner ingen se någon annan…

  2. Singel i förorten – Det är vad jag försöker tänka ibland, att alla andra bara bekymrar sig om hur de själva ser ut och ingen kommer att bry sig om hur jag ser ut. Som en trösterik tanke liksom. Men så läser man i någon blogg någon som ondgör sig över hur folk klär sig… Eller inte tar hand om sina hälar på rätt sätt… Och då blir jag nojjig igen.🙂

  3. Singel i förorten – Jag ska inte säga att jag ALDRIG lagt märke till någon annans hälar, men jag har ALDRIG tänkt att de borde sköta om sina hälar på något annat sätt än de gör för att inte väcka anstöt.🙂

Kommentera

