Börja om från början

Så var det måndag igen.

Och jag vägde mig igen.

Precis som jag misstänkte syntes det på vågen att det varit konferens.

Jag hade gått upp allt jag gått ner veckan innan sånär på ett hekto.

Så veckan börjar om igen.

Och jag börjar om igen med viktresan.

Fast inte helt om igen förstås.

Jag ligger fortfarande ganska mycket minus jämfört med när jag startade.

Och jag tänker nå det mål jag satt för mig själv till julafton.

Men allt det här fokuset på att äta rätt gör mig bara sååååå hungrig.

Tur att det är lunch snart.

6 thoughts on “Börja om från början

  1. tänk att det ska straffa sig direkt när man har kul semestern har satt sina spår på mig och jag håller igen rejält nu. längtar tills gymmet öppnar i september, då kan man äta lite mer.

  2. I will not keep calm… – Fast jag fortsatte vara ‘oduktig’ hela helgen. Undrar vad som hänt om jag ätit nyttigt då och promenerat… Men tack.❤
    EvaH – Jag måste avsluta den där huppegupptäcksfärden och hitta en lång nerförsbacke istället! Och foten är fortfarande lite kinkig, inte alls som förut men inte helt återställd heller. Tack.🙂
    Görel – Ja, jag vill också komma igång och träna på något sätt.

  3. Bra med långsiktigt mål, kortsiktiga brukar funka just kortsiktigt. Vi brukar tänka tvärt om tanken mot din – hur hade det sett ut om vi ätit, druckit ditt eller datt och bara gått en kortare runda. Känslan av att gjort sitt bästa (nåja) och faktiskt lyckats så här bra (eller nästan i alla fall bra). Jag drar igång träning med PT nu, skall vara i ok form vid inträdandet i 50-årsklubben (vad hände här? Hur gick det till?)

Kommentera

