You get what you need

Egentligen hade jag velat göra något roligt i dag. 

Träffat folk, hängt på stan, kanske gått på sommarbio i Rålis…

Men det har jag inte.

Jag hade tid i tvättstugan.

Så jag har hängt på balkongen, läst, tagit tupplurar och ätit för mycket.

Och tvättat.

Förstås.

Det var ju därför jag höll mig hemma.

Och det var väl egentligen vad jag behövde för i dag kom den: tröttheten efter konferensen.

I kväll ska jag försöka komma i säng tidigt.

Det blir en späckad dag på kontorer i morgon, toppad med ett besök hos frisören.

Ett efterlängtat besök.

Så ibland får man sånt man både vill ha och behöver.

Som en uppfräschad hårfärg.

Och plötsligt ser man ett hjärta på trottoaren och tar det som ett gott tecken.

  

Kommentera

