Handy woman

Jag hade tänkt mig en ganska lat och skön lördag.

Åtminstone fram till jag skulle sätta mig i bilen och åka på 70-årskalas i Nykvarn.

Men så ringde pappa från Gotland.

Grannarna här hemma hade hört av sig och klagat på att deras toalett stod och rann.

Kunde jag möjligen åka ut till deras lägenhet och se vad jag kunde göra?

Jag gjorde en snabb tidskalkyl och det var klart att jag kunde det.

Även om det är i motsatt riktning från Nykvarn.

När jag satte fart och gjorde mig i ordning för att kunna komma iväg började något här hemma ge ifrån sig ett mycket irriterande pip.

Brandvarnaren naturligtvis som signalerade att batteriet höll på att ta slut.

Brandvarnaren som satt typ 2,5 meter upp.

Det var bara att ge sig ut i fastigheten på stegjakt.

Jag hade för mig att det fanns en gemensam någonstans, men kunde naturligtvis inte hitta den.

Till slut ringde jag på hos en granne som faktiskt hade en att låna ut.

När jag tagit mig upp på stegen och försökte få ner brandvarnaren lyckades jag dra ner den med fästanordning och allt.

Så nu har jag ingen brandvarnare i taket längre.

Men den piper iallafall inte.

Mammas och pappas toalett står inte och rinner längre heller.

Fast det enda som krävdes för att åstadkomma det var att trycka så hårt jag kunde på spolknappen.

Och mina nycklar finns nu hos deras grannar utifall toaletten börjar rinna igen.

Så någon riktig handy woman är jag nog inte.

Men jag försöker iallafall.

Och jag hann i tid till Nykvarn och kunde vara med och fira 70-årsjubilaren.

Jag kan till och med ha hunnit köpa två sjalar på rea och en bok.

Fast om det var så skulle jag inte berätta det för någon.

Jag har ju redan både väldigt många sjalar och böcker.

5 thoughts on “Handy woman

  1. Visst är du en Handy women! Vi har redan fått besked från grannarna att det nu är tyst och lugnt. Tack för din insats för att rädda grannfriden. Toppen ! Pa

Kommentera

