Gårdagens insikt

Jag kan ju ibland tycka att mitt liv efter separationen fortfarande saknar en hel del viktiga komponenter.

Och att de framsteg jag gjort är små och snudd på betydelselösa.

Jo, jag har gått ner mycket i vikt men jag är ju fortfarande tjock och känner mig oattraktiv. Till exempel.

Men så ibland kan det vara små saker som får mig att inse hur betydelsefulla de framsteg jag ändå gjort är för mitt välbefinnande.

Som i går kväll när jag satt på en buss på väg mot okänt mål.

Det låter kanske inte så märkvärdigt.

Men för mig…

Det slog mig att jag satt på den där bussen, utan en aning om vart vi var på väg, och jag kände mig lugn, till och med glad.

Jag hade inte i förväg försökt ta reda på exakt hur länge vi skulle åka buss.

Eller exakt vart vi var på väg, om bussen hade toalett, vilken typ av ställe vi skulle till eller om det skulle gå för mig att ta mig tillbaka till hotellet själv om jag skulle känna att jag behövde det.

Och jag hade följt med trots att jag visste att vi skulle ägna oss åt någon slags ‘team building’-aktivitet.

Något som tidigare fick mig att känna mig nästan panikslagen eftersom jag alltid var rädd att inte duga till och bidra tillräckligt till mitt lag.

Dessutom valde jag att arbeta i lag med en person som jag inte kände särskilt väl alls, något som absolut inte skulle hänt för två år sedan. Då hade jag valt att jobba med någon jag kände mig bekant och trygg med.

Så det går framåt. Irriterande långsamt, men ändå framåt.

Och om Bruce Jenner kan bestämma sig för att bli kvinna vid 65 års ålder får man väl anse att det aldrig är för sent för någonting.

Nej, jag tänker inte bli man.

Men jag har ju fortfarande andra livsdrömmar som jag hoppas ska gå i uppfyllelse och som jag började känna mig lite för gammal för.

4 thoughts on “Gårdagens insikt

  1. Ibland är det svårt att fokusera på de framsteg man faktiskt gjort, och bara tänka på de man har kvar. Men man utvecklas ju hela tiden, och du är grym! Hoppas kunna få hänga på någon av era bloggdejter i Stockholm någon gång!

  2. Singel i förorten – Tack.🙂
    Fraidi – Du är alltid välkommen!
    EvaH – Jo, det gör ju det och det är väl det jag måste försöka komma ihåg.🙂

Kommentera

