Om det här planet skulle störta…

Norwegians wi-fi är verkligen ett skämt!

Jag är i Köpenhamn nu, ganska försenad eftersom en av motorerna verkade läcka bränsle och måste kontrolleras av tekniker innan vi fick lyfta.

Medan allt det pågick tänkte jag bara på att jag ville komma iväg.

Nu när jag ändå varit tvungen att stiga upp så tidigt menar jag.

Men när vi verkligen var i luften kunde jag inte hindra funderingar kring ‘tänk om motorn exploderar och vi störtar’.

En gång fick jag följande meddelande:

Om det här planet skulle störta kommer jag att ångra att jag aldrig hann kyssa dig.

Det tyckte jag var trevligt.

Och nu satt jag själv och komponerade kärleksfulla meddelanden jag ville skicka iväg.

Utifall att planet skulle störta.

Men Norwegians wi-fi är alltså ett skämt så inga meddelanden blev skickade.

Vilket kanske var tur eftersom planet förstås inte störtade.

Något som jag nästan hoppades.

Så att jag skulle slippa göra färdigt de där krångliga beräkningarna jag inte hann få klara i går.

Jag har iallafall laddat upp med lite doping så det ska nog bli en bra dag det här.

  

3 thoughts on “Om det här planet skulle störta…

  1. man får nog morbida tankar när man sitter i ett flygplan. själv har jag nu landat gott och väl efter min amsterdamresa. men jag hade lite tankar och började nästan gråta på planet.

  2. Jag hoppas o tror att din dag blev bra! /EvaH
    PS. Ibland känns det lite konstigt att skriva så i en blogg till en människa man inte känner, men jag gillar din blogg mycket o eftersom jag gör det så måste jag ju gilla den personligheten som äger bloggen – eller hur?!

  3. Görel – Stackare! Jag är faktiskt inte ett dugg flygrädd, och jag var inte rädd då heller. Jag kände bara att det fanns saker osagda som jag gärna skulle säga innan jag dog.🙂
    EvaH – Tack, det blev en riktigt fin dag. Och vad gäller huruvida du borde gilla personen som äger bloggen så vill jag i det här fallet säga att det är självklart.😉

Kommentera

