Ont i bröstet

I kväll har jag så där ont i bröstet igen av jobbiga tankar.

Det är inte bara att jag kände mig korkad på jobbet i dag.

Eller att jag igen börjar tänka att jag helt enkelt inte passar att umgås med folk.

Att jag säger och gör fel saker och borde vara ensam eftersom jag ändå alltid förstör allting.

Nej, jag tänker också på hur förgängligt allting är.

Hur snabbt man kan förlora någon.

Jag fick ett mail idag från en bekant.

Han hade råkat ut för ett hälsotillbud; en frisk och vältränad man i min ålder är nu en överlevare, han överlevde något som bara 1 av 20 överlever.

Så jag tänker på alla de jag tycker om och hur de skulle kunna bara försvinna ur mitt liv.

Kanske innan jag någonsin förklarat hur mycket jag tycker om dem.

Sånt tänker jag på i kväll och får ont i bröstet.

Men hör jag av mig till de jag tycker om och talar om det?

De som inte redan vet om det, menar jag.

Nej, det gör jag inte.

För det är ju läskigt.

Tänk om de inte alls vill höra något sånt från mig.

Men nu ska jag ringa mamma och pappa iallafall och kolla så att de har det bra.

För jag har packat och duschat och är i övrigt redo för uppstigning 04:30.

Att gå och lägga mig nu är ändå ingen idé för jag kommer inte kunna somna med den här känslan i bröstet.

5 thoughts on “Ont i bröstet

  1. Jag kan också få den där känslan av att jag säger och gör fel saker, att jag måste inse att jag inte är lämpad att hänga med folk. Undrar var den kommer ifrån? För vi är ju inte såna. Det är en jobbig känsla.

    Och det andra, tell me about it. Man får så många tankar när något sånt där händer, eller när någon dör. Gör rätt, gör gott – det cirkulerar i mitt huvud. Vi gör så gott vi kan i alla fall. Kram❤

  2. Åsa – Kram.🙂
    I will not keep calm… – Det är ju det, vi gör så gott vi kan. Men det hindrar inte att jag då och då önskar att jag kunde göra bättre. Kram❤
    Singel i förorten – Det går ju över. Kram.
    Morelia –❤

Kommentera

