Nu kommer jag ihåg!

Nu kommer jag ihåg hur det känns att arbeta!

För om jag fick gå igång lite mjukt med jobbandet i går blev det istället en riktig rivstart i dag.

Hela dagen har jag kämpat med den typ av arbetsuppgifter som är bland de svåraste för mig; såna som involverar avancerat siffertrollande.

Och naturligtvis kunde jag inte sova i natt, vilket naturligtvis inte gjorde saken bättre.

Till slut var jag tvungen att ge upp och åka hem.

Jag vet att jag kommer få ihop det jag förväntas leverera innan morgondagens slut, men det sliter på mig.

Bland annat för att jag är van att inte behöva kämpa så förbaskat och när jag stundtals tvivlar på min egen intelligens eftersom jag inte kommer på någon omedelbar, smart lösning blir jag utmattad.

Så nu sitter jag här i soffan och försöker bestämma mig för om jag ska ta mig samman och packa eller ta en tupplur.

Jag borde verkligen packa och eftersom jag måste upp senast 04:30 vore det dumt att sova nu och riskera att inte kunna somna i kväll.

Men jag är ju så trött…

  

2 thoughts on “Nu kommer jag ihåg!

Kommentera

