Kontraster

I dag har jag suttit på balkongen igen.

I solen.

Jag kände mig väldigt röd i ansiktet.

Trots att jag kommit ihåg solskydd.

Jag tänkte att det väl ändå var tur att det inte varit så här fint väder hela min semester.

För då hade väl hela jag varit röd som en nykokt kräfta.

Och blivit uppäten av någon tokstolle i en lustig hatt.

Så jag gick in och fotograferade världens rödaste ansikte för att visa er.

Och så var det inte särskilt rött alls.

  
Men det känns rött.

Fortfarande.

Faktum är att det brinner i skinnet både här och där.

Vilket i och för sig är en skön kontrast till boken jag läste ut i dag.

Den utspelade sig i arktiskt klimat och folk frös ihjäl.

Men den var bra.

Liksom min dag.

Och jag har hunnit göra lite nytta också.

Samt duschat och tvättat håret.

Så nu har jag lugg och känner mig som mig själv igen.

5 thoughts on “Kontraster

  1. Morelia – Tack, men tycker du verkligen det? Jag tycker jag ser jättekonstig ut. Och skallig.😮
    About Alice – Nej, det var ju tur. För det är ju de två alternativen man har; med eller utan lugg. Hade jag inte sett ok ut i något av de alternativen hade jag varit i knipa.😉
    I will not keep calm… – Det kanske är solglasögondiademet? Tack.❤

Kommentera

