I morgon morötter

I morgon ska jag jobba.

Det finns två saker jag ser fram emot med det.

Det ena är att träffa kollegorna igen.

Det andra är morötter.

Jag ser fram emot att äta lunch i jobbmatsalen igen och överdosera på rivna morötter.

Det är liksom inget jag tar mig för att göra här hemma; riva morötter.

Men jag tycker att det är gott och det är också både nyttigt och bukfyllande.

Sedan ser jag kanske inte sådär jättemycket fram emot att stiga upp tidigt.

Det är och kommer nog aldrig att bli min favoritsysselsättning.

I morgon måste jag dessutom upp lite extra tidigt eftersom jag ska lämna in bilen på service på vägen till jobbet.

Och måste vara på jobbet i tid eftersom anledningen att jag jobbar i morgon trots att jag egentligen har semester till på måndag är ett ledningsgruppsmöte.

Men som sagt; kollegorna och morötterna kommer att göra det värt det.

Kommentera

