Tacksamhet

I dag har jag suttit på balkongen igen.

Så nu börjar jag äntligen få lite färg, se ut som om jag faktiskt har haft sommarsemester.

Även om risken finns, som jag skojade med mamma om, att jag fortfarande är vintervit bakifrån.

Det är svårt att sola baksidan på en liten balkong nämligen.

Men jag känner mig ändå otroligt tacksam att jag fick avsluta min semester med dessa soliga dagar.

Liksom för att jag faktiskt känner mig utvilad.

Och för att jag börjat läsa igen, nästan 350 sidor i dag hittills.

Det finns lite annat jag är tacksam för också, men en del är för privat för att listas i bloggen.

Fast att jag är tacksam för mina bloggvänner kan jag ju nämna.

Även om jag skrivit om det många gånger förut.

I dag är det exakt sju år sedan jag skrev det första inlägget i den här bloggen och sedan dess har mitt liv gått både upp och ner.

Jag känner mig ganska säker på att utan mina bloggvänner hade jag inte mått så bra i dag som jag gör, så jag känner extra stor tacksamhet för er.

10 thoughts on “Tacksamhet

  1. Fint att vara avkopplad efter semestern, och att läsa. Jag har avslutat nr 5 i dag, riktig semester för oss🙂

  2. Jag är tacksam för att jag får följa dig jär, att vi träffats och jag hoppas det blir fler ggr! (Darn vad nyfiken man blev på den där hemliga tacksamheten… :-)) Kram!

  3. Det är bra att reflektera och vara tacksam. Även om det är för de lilla.
    Jag ska in till stan för att köpa en present till en kompis som fyller 40 år efter jobbet. Har du lust att ses? jag kan komma till dig om du har svårt att gå fortfarande. Är ju nyfiken på din balkong🙂

  4. jag blir glad över att du har reflekterat över tacksamhet. och glad över att du finner glädje i dina bloggvänner. jag är glad att jag har hittat din blogg och tacksam. jag gillar din blogg och det du skriver.

  5. Bloggvänner är finfina vänner!

    Men förringa inte din egen insats, det är du som har gjort valen – och kämpat – för att vara där du är idag. Du är så bra!

  6. Åsa – Jag skulle vilja skriva att jag vill ha bokrapporter men jag har ju inte orkat åstadkomma några själv så jag törs inte.🙂
    Ulrica – Och jag för att du läser och kommenterar.🙂
    Morelia – Klart vi måste ses igen! Kram.
    Singel i förorten – Och nu har du sett den. Även om vi inte satt där ute.🙂 Kul att ses igen.🙂
    Görel – Detsamma.🙂
    I will not keep calm… – Puss❤
    Tess – Tack. Jag försöker tycka om och berömma mig själv också. Kram.

Kommentera

