Alltid glömmer man något (del 57)

I dag kom jag ihåg att det är torsdag och har varit ute och flyttat på bilen.

Den lät ganska grinig över att behöva röra på sig efter att ha fått stå still i över en vecka.

Jag var också ganska grinig över att vara tvungen att röra på mig.

Eftersom jag var tvungen att halta hela vägen bort till apoteket på Sankt Eriksplan.

Malin tog ju verkligen hand om mig som ett proffs när jag var där och hon gav mig också en tub Voltaren Gel.

Men den måste jag ha glömt i bilen när hon skjutsade hem mig.

Och det insåg jag igår framåt kvällen och då haltade jag faktiskt ner till 7-11 i förhoppningen att de skulle ha sånt.

Det hade de inte.

Inte heller någon av Ica-butikerna på Rörstrandsgatan fick jag lära mig i morse.

Men som tur är öppnade apoteket redan åtta så nu är jag insmord och hoppas på en fortsatt bättring.

Jag är ju redan mycket bättre, i tisdags hade jag inte tagit mig så långt om så mitt liv hängde på det.

Eller jo, det hade jag nog men det hade troligen tagit hela dagen.

Jag passerade förresten platsen där jag ramlade.

Två gånger.

Fast jag var ju inte i skick att vare sig sparka eller stampa på det elaka stället.

Så jag glodde lite anklagande och argsint istället.

Det hade ungefär lika stor effekt som när man gör detsamma mot någon full typ som kliver på ens fot när hen tränger sig före vid bardisken.

Inte ett ljud till ursäkt alltså.

   
 

3 thoughts on “Alltid glömmer man något (del 57)

  1. Skönt att du är liiiite bättre. Hoppas att du inte behöver ställa in något av dina semesterplaner ./EvaH

  2. EvaH – Jag hade ju inga konkreta planer så ingen fara för det.🙂
    Ulrika – Som det känns nu behövs det nog inte. Vi får se.🙂

Kommentera

