Framåt

God morgon!

Det går framåt.

Eller när jag säger går överdriver jag, det haltar framåt.

Om jag på någon slags logaritmisk skala i går stundtals låg på 1000 (så ont att jag inte kunde låta bli att gråta även fast jag försökte låta bli)…

…så ligger jag i dag, efter omhändertagande och en god natts sömn just nu på 10 (jag är obehagligt medveten om att jag har en fotled).

Fast då ligger jag förstås nu på sängen med foten i högläge.

Men när jag försöker gå, och efter att ha haltat de cirka 15 stegen till badrummet hamnar jag dock fortfarande på 100 (så ont att jag skulle vilja gråta).

Fast det är ju för att jag avskyr att ha ont och känna mig begränsad, jag hade ju hoppats ligga på 1 (ont, jag har inte ont, jag kan lätt gå några varv på Ikea Kungens Kurva).

Eller ännu hellre på 0 (är det verkligen ingen som vill hoppa hage?).

Men det lär väl dröja ett tag tills dess och det är bara att hoppas att jag inte förgås av tristess under tiden (ja, det är en vink; se till att blogga nu för tusan så att jag har något att läsa).

4 thoughts on “Framåt

  1. Tant Augusta – Nej, jag tror faktiskt inte det ska behövas, jag känner mig så pass mycket bättre nu att jag inte oroar mig för att det ska vara något som behöver läkarvård längre.🙂

Kommentera

