Inte lika roligt

I dag känns det där fallet inte lika roligt.

Skrubbsåret är inga problem även om det sved lite när jag glömde att det var där och torkade mig lite hårdhänt efter duschen.

Men nu har jag ont i högerfoten, så ont att jag inte sovit särskilt bra.

Så ont att jag nästan inte kan stödja på den.

Och jag har ont i vänsterknät.

Tror jag.

Mesta tiden känns det inte alls men när jag försöker sätta mig på mitt vanliga sätt i soffan…

…eller när jag drog upp benet för att kliva i badkaret…

…ja, då gör det så ont på baksidan av benet att jag nästan skriker till och börjar darra i hela kroppen.

Så jag får väl erkänna att jag gråter.

Jag gråter för att jag sovit för dåligt.

Jag grät när jag stod i badkaret och inte visste om jag skulle klara att kliva ur igen.

Jag grät när jag äntligen tagit mig till vardagsrummet och insåg att jag glömt glasögonen i sovrummet.

Nu gråter jag för att vattnet ska vara avstängt 10 – 12 och jag hade tänkt rymma iväg med min bok och äta en lång brunch då men nu känns det inte som det går.

Men jag har duschat och tvättat håret och klätt på mig.

Om jag försöker vila, kanske till och med sova lite nu ska jag nog kunna skratta åt eländet igen snart.

  

6 thoughts on “Inte lika roligt

  1. I will not keep calm… – Jag är mest rädd för att jag ska ha brutit något, lila gips kommer ju inte passa till något i min garderob.😉❤

  2. Åh stackare! Vet hur det är med vrickad fot, hade det för två år sen. Inget kul. Hoppas att den lugnar ner sej snart o de andra smärtorna också gör det. Självklart får man gråta! Kram!/EvaH

  3. absolut att det är synd om dig. dumma gata som fällde dig! gå tillbaka och ge den en rejäl spark, helst med den röd träskon.
    gråt du. jag gråter nästan varje dag, men av andra orsaker. rensar åtminstone tårkanalerna.

  4. I mitt huvud – Tack.🙂 Kram.
    EvaH – Det känns som om det går åt rätt håll.🙂 Kram.
    Görel – De där röda träskorna lär det ta ett tag innan jag vill använda igen, men så fort jag kan ska jag stampa lite extra hårt på Rörstrandsgatan.🙂

Kommentera

