Som i slow motion

Det är väldigt synd om mig nu.

Jag klädde mig nästan helt i rött i dag, inklusive mina gamla röda träskor från Hasbeens.

De där som aldrig tycks bli riktigt ingångna.

De där som hur jag än spänner inte tycks sitta fast på foten.

Men de är ju röda.

Och snygga.

Så jag promenerade Rörstrandsgatan fram och kände mig ganska snygg.

När jag plötsligt insåg att jag föll mot marken.

Det gick som i slow motion.

Insikten om att jag faller och att det inte är någonting jag kan göra åt saken kom när jag redan var i rörelse mot marken.

Jag föll först ner på framförallt vänster knä och fortsatte sedan falla framåt.

Sekunden, eller om det gick ännu fortare — det kändes som en evighet — senare låg jag raklång på trottoaren med ett skrubbat knä.

Men jag hade bara skrubbat knät.

Jag hade inte fallit på ansiktet och slagit ut några tänder och jag hade inte skadat armbågar eller händer.

Det är först när jag rest på mig som jag insåg att jag nog vrickat höger fot.

Men jag vägrade gå hem igen, då mer än någonsin var jag shoppingsugen.

Så jag linkade fram till några bänkar och spände åt träskorna ytterligare ett hål.

Stannade på ett apotek och köpte sårtvättsservetter och haltade rengjord vidare till promenadens mål.

Bara för att upptäcka att den affären är stängd på måndagar under sommaren.

Så ni förstår att det är väldigt synd om mig nu.

Jag kanske blir tvungen att shoppa lite på nätet, eller vad säger ni?

8 thoughts on “Som i slow motion

  1. Aj aj det där ser ut att göra jätteont! Jag tror att det behövs mycket shopping! Oerhört mycket faktiskt. Monas universum har bild på regnkappa som jag tror kan finnas på nätet 😌 om du vill ha inspiration…

  2. Linda – Jag har redan spanat in den, men ska försöka åka till en affär där den finns och prova innan jag köper. Gissa vilken färg…😉

  3. Ika’s USA – Tack, jag har inte shoppat något ännu. Men jag är säker på att det kommer att hjälpa.🙂 Vilken fin blogg du har; jättebra bilder.

  4. Ojojoj! Fy för tusan vad ont det ser ut. Otäckt när det händer, jag hoppas att foten inte känner av det iallafall?! /EvaH

  5. Mrs E – Fatta hur illa det är när jag inte ens lyckats hitta någon inspiration till det!😉
    EvaH – Du måste ha ett sjätte sinne för nu är det verkligen högerfoten som är värst däran.
    I will not keep calm… – Jag gjorde ju inte det! Jag måste vara svårt skadad. Mycket, mycket svårt skadad.😉

Kommentera

